پرس پنوماتیک کریمپر ( پرس سرسیم ) - گروه مهندسی سام یار پرس سرسیم، پرس پنوماتیک، کریمپر
پرس پنوماتیک کریمپر ( پرس سرسیم )، پرچ سرسیم، پرس سرسیم، پرس پنوماتیک، کریمپر
763
rtl,post-template-default,single,single-post,postid-763,single-format-gallery,bridge-core-1.0.5,ajax_updown_fade,page_not_loaded,, vertical_menu_transparency vertical_menu_transparency_on,qode-title-hidden,qode-content-sidebar-responsive,qode-theme-ver-18.1,qode-theme-bridge,disabled_footer_top,wpb-js-composer js-comp-ver-6.0.2,vc_responsive

پرس پنوماتیک کریمپر ( پرس سرسیم )

شرح فنی پرس پنوماتیک کریمپر ( پرس سرسیم )

به طور کل در بازار تجهیزات دسته سیم سازی ، سه نوع ابزار برای پرس پنوماتیک کریمپر ( پرس سرسیم ) وجود دارد . یک نوع آن پرس اتوماتیک است که با سرسیم نواری ( رول ) کار میکند و شامل پرس لنگ و اپلیکاتور بوده و حدودا 15000 الی 20000 عملیات کریمپ ( فرم دهی سرسیم ) در یک شیفت کاری انجام میدهد.

در این نوع ، برای هر سرسیم یک نوع اپلیکاتور لازم است . این نوع پرس ، کیفیت و سرعت خوبی دارد و مناسب برای مجموعه هایی است که تیراژ تولید بالایی دارند. انواع داخلی و خارجی این دستگاه در بازار موجود است . نوع دیگر آن دستی است که بصورت انبور بوده و عموما” ، دارای فک با سه دهانه میباشد که دامنه زیادی از سرسیم ها را پوشش میدهد.

در این ابزار از سرسیم های فله ( دون ) استفاده میشود . کیفیت این نوع ابزار قابل قبول است اما به حد کیفیت نوع اتوماتیک نمی رسد. انواع خارجی این ابزار در بازار موجود است . نوع دستی نیاز به قدرت بدنی کاربر دارد و درصورت توانمند بودن کاربر ، حداکثر میتوان 1500 عدد عملیات در یک شیفت کاری با آن انجام داد که معمولا خستگی کاربر را نیز دربر دارد . این نوع پرس برای مجموعه های با تیراژ پایین مناسب است.

در ابتدا باید سرسیم در داخل فک جازنی و ثابت شود و در مرحله بعد سیم جازنی شده و در نهایت عملیات فرم دهی انجام گیرد . بنابراین ،  هم زمان انجام عملیات طولانی میشود و از آن مهمتر سرسیم به دلیل دورانی بودن عملیات انبور ، در داخل فک میچرخد و این پیچیدگی ظاهر سرسیم را نامناسب کرده و مشکل فنی ایجاد مینماید . نوع سوم ، پرس رومیزی غیر اتوماتیک است که از نظر سرعت و کیفیت ، مابین دو نوع دیگر قرار دارد ، اما مشکل این است که در بازار قابل دسترس نیست.

بنابراین این مجموعه ، پرس پنوماتیک کریمپر ( پرس سرسیم ) با قابلیت نصب انواع ابزارهای دستی ( انبور ) را طراحی نمود که تا قبل از این ، نمونه مشابهی ساخته نشده است. مکانیزم این دستگاه بگونه ای طراحی شده است که در مرحله انتهایی فرم دهی ، نیرو در انتهای اهرم از پرس به ابزار وارد میشود. در صورتیکه در ابتدای عملیات به دلیل شکل ابزار ، نیرو در میانه اهرم از پرس به ابزار وارد میشود.

این پرس از نظر میزان نیروی فرم دهی ، قابل تنظیم است. همچنین خود پرس شبیه به میز طراحی شده و نیازی به استفاده از میز مجزا ندارد . نیروی فرمدهی توسط پرس تامین شده و کاربر فقط فرمان اجرای عملیات را صادر میکند . تهیه ابزار از بازار نیز با تنوع و قیمت مناسب میسر میباشد.

ضمنا با توجه به اینکه فرمان انجام عملیات با پای اپراتور صورت میگیرد ، لذا دو دست کاربر میتواند بصورت همزمان سیم و سرسیم را در فک ابزار جازنی نماید و با گرفتن سرسیم در حین فرم دهی ، از پیچیدن آن جلوگیری نماید . به عبارت دیگر این دستگاه هم کیفیت و سرعت را در مقایسه با نوع دستی بالا میبرد و هم کاربر دچار خستگی نمی شود . قیمت این پرس حدود 30 الی 40 درصد کریمپر خودکار میباشد .

مشخصات پرس پنوماتیک کریمپر ( پرس سرسیم )

ابعاد دستگاه : 50 cm x 40 cm x 90 cm

برق ورودی =  نیاز ندارد

هوای فشرده مورد نیاز = کمپرسور 100 lit

نوع سرسیم مورد قبول = فله ( دون )

نوع کریمپر مورد قبول = انواع پرس کریمپر دستی ( انبور شکل ) موجود در بازار

تنظیمات = تنظیم نیروی پرس با رگولاتور هوای فشرده ( به نیروی کاربر نیازی ندارد )

سرعت عملیات در هر ساعت = بستگی به سرعت اپراتور ، حداکثر 900 عدد

گالری تصاویر پرس پنوماتیک کریمپر ( پرس سرسیم )